محمد رحمانیان

بیزینس آفلاین یا آنلاین

بیزینس آفلاین یا آنلاین

این سال‌ها را می‌توان سال‌های سرعت دانست. همه انسان‌ها به نوعی عجله دارند تا کار خود را انجام دهند و کسب درآمد کنند. این مساله در ابر شهرهای بزرگ جهان همانند تهران بیش از هر جای دیگر نمود پیدا می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به صورت غیر حضوری قادر باشند نیازهای خود را مرتفع سازند. این مساله ایده اساسی مشاغل مدرن و اینترنتی را شکل داد.

چطور کسب و کارهای اینترنتی جایگزین کسب و کارهای سنتی شدند؟

اگر در یک کسب و کار سنتی مشغول به کار باشید یا قصد داشته باشید که یک کسب و کار سنتی به راه بیاندازید، قطعا اولین مشکل شما، هزینه کرایه یا خرید مغازه و محل کسب خواهد بود. افزایش بی حد و مرز قیمت املاک تجاری به نوعی مشاغل سنتی را کاملا زمین گیر کرده است و همین مساله باعث شده تا صاحبین مشاغل تلاش کنند تا به دنبال یک جایگزین مناسب برای حضور فیزیکی باشند. همین مساله ایده اساسی فروش اینترنتی و انواع کسب و کار مدرن را شکل داد و امروزه شاهد میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی در سطح جهانی هستیم که به خاطر مزایای کسب و کار اینترنتی به آن روی اورده اند. در اکثر مواقع، برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، اصلا نیازی به مکان فیزیکی ندارید و با یک تلفن همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت پرسرعت، می‌توانید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنید.

مزایای کسب و کار اینترنتی

شاید تا همین چند سال پیش هیچ کس نمی‌توانست یک کسب و کار اینترنتی و مدرن را جدی بگیرد و همگی روش‌های سنتی را ترجیح می‌دادند. اما امروز با روی کار آمدن مشاغل اینترنتی و حضور فعالانی که درآمد چشمگیری از این طرق به دست می‌آورند، حقیقات معایب کسب و کار سنتی را بیش از پیش آشکا کرد. در این قسمت قصد داریم تا شما را با انواع معایب کسب و کار سنتی آشنا کنیم که شاید تا پیش از آشنایی با کسب و کار اینترنتی ، تصور آنها را هم نمی‌کردید.

معایب کسب و کار سنتی

  • نیاز به فضای تجاری یا اداری
  • هزینه‌‌های بالای مشاغل سنتی من جمله انواع قبوض و اجاره محل کسب
  • نیاز به حضور فیزیکی در محل دارد
  • نیاز به حضور دائمی فرد داشته و عدم حضور برابر با قطع درآمد خواهد بود.
  • مشاغل سنتی دارای سقف دارامد مشخصی هستند و از آن سقف بالاتر نخواهید رفت
  • درآمد شما نسبت مستقیم با دیده شدن خواهد داشت. در نتیجه محل قرارگیری فروشگاه شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
  • معمولا افرادی که مالک محل کسب خود هستند می‌توانند درآمد ثابت و دائمی داشته باشند و جا به جایی
  • محل کسب برابر با شروع دوباره خواهد بود.
  • ساعت کار شما بسیار محدود خواهد بود.

چطور باید کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید؟

شاید ورود به کسب و کار اینترنتی برای کسانی که در این مورد شناختی ندارند، ورود به دنیای ناشناخته‌ها باشد. اما مطمئن باشید که فقط لحظه شروع یک کسب و کار اینترنتی برای شما می‌تواند ترسناک باشد و به سرعت این روند برای شما عادی خواهد بود و دیگر از آن نخواهید ترسید. برای شروع یک کسب و اینترنتی به تنهای چیزی که نیاز خواهید داشت، عزم و اراده است.

از لحظه‌ای که عزم ورود به این نوع کسب و کار را پیدا کنید، شرکت‌های مختلفی هستند که شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. در درجه اول برای آشنایی با کسب و کار اینترنتی ، باید با انواع پلت فرم کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که کسب و کار اینترنتی خود را بر روی پلت فرم شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام اجرا کنند و برخی دیگر فروش اینترنتی کالا یا خدمات از طریق درگاه وب را ترجیح می‌دهند.

شما باید بر اساس خدمات یا کالایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بهترین پلت فرم را انتخاب کنید و بررسی نمایید که مخاطبین شما بیشتر چه کسانی هستند. آنالیز مخاطب و انتخاب مسیر، مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید حتما به درستی انجام دهید. موفقیت در کسب و کار اینترنتی اصلا کار دشواری نیست و بسیاری از افراد می‌توانند با پشت کار و تحلیل صحیح مسیر و تسلط بر مزایای کسب و کار اینترنتی ، به آن دست پیدا کنند. در مرحله بعد می بایستی به آنالیز سایت خود بپردازید تا گام به گام بتوانید بیزینس خود را ارتقا دهید.

روش موفقیت در کسب و کار اینترنتی

  • پلت فرم صحیح را انتخاب کنید. شما می‌توانید فروش کالا یا خدمات خود را از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی یا تلفیقی از هر دو مدیریت کنید. مسیری که انتخاب می‌کنید، سرنوشت شما را مشخص خواهد کرد.
  • مخاطب خود را پیدا کنید.
  • با شخصیت مخاطب خود آشنا شوید و سلیقه او را بیابید.
  • مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی را به دست آورید.
  • اعتماد سازی کنید.
  • ارتباط مستمر و مفید با مخاطبین خود داشته باشید.
  • اجازه دهید تا مشتریان شما را به خوبی بشناسند و از ابعاد شخصیتی برند شما آگاه باشند.
  • برند سازی کنید و همانند یک کودک، به برند خود شخصیت دهید.
  • رقبای خود را به خوبی بررسی کنید تا بدانید وارد چه بازاری می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید که تا چند سال اینده اکثر مشاغل به صورت اینترنتی اداره خواهند شد و شما نیز به ناچار باید به این تغییر تن دهید. پس چه بهتر که از همین امروز تغییرات را ایجاد کنید!